Travel Journal Spain 2017: tips ’n hotspots in Girona

Heyy girlies,

Ohmagooddd, ik ben echt zoooo blij dat ik terug kan bloggen! Je hebt het wel al gemerkt dat er niet zoveel posts online zijn gekomen… Wel, dat kwam omdat ik in Spanje zat voor een weekje! Normaal ging ik nog posts inplannen, maar ik had iets te weinig tijd daarvoor dus eigenlijk is het er niet van gekomen… Maar ik praat dus graag in deze post over mijn super leuke reis naar Spanje en alle leuke plekjes die ik daar heb ontdekt. Let’s go!!

Oke, laten we bij het begin beginnen. Ik ging niet zomaar met mijn ouders op reis… Een vriendin (2 zussen die allebei in mijn ploeg spelen) van mijn voetbal hebben daar een super mooi huisje en ze vroegen mij en 2 andere vriendinnen om te komen naar daar! Ik was echt super excited, want we zouden dan wel helemaal alleen met het vliegtuig moeten gaan! Eén iemand van ons had zelfs nog nooit gevlogen, dus dat maakte het nog meer spannender£. Na een paar keer bellen met hun moeder tot toestemmingsformulieren gaan vragen bij het gemeentehuis -want geloof me, zonder ouders naar het buitenland reizen is allesbehalve makkelijk-  stond het vast: IK MOCHT NAAR SPANJE! Ik ging dus gewoon alleen naar Spanje met 2 vriendinnen bij 2 vriendinnen, hun broer, hond en mama!

We boekten onze vlucht van Eindhoven naar Barcelona en terug bij Transavia, want daar mag je onder de 16 jaar zonder begeleiding vliegen, bij de meesten is het pas vanaf 16 jaar… Het zou eigenlijk gemakkelijker zijn om te vliegen naar Perpignan of Girona, maar er waren niet veel vluchten in onze periode die naar daar vlogen dus hebben we Barcelona moeten nemen. Maar oke, let’s get to the point, ik zal nu dus vertellen wat we die hele week hebben gedaan. Enjoy!

day 1 // 19 juli

Geloof me, de nacht ervoor heb ik amper kunnen slapen door de zenuwen. Ik heb letterlijk 10x mijn bagage in en uitgeladen om te checken of ik alles meehad. Ons vliegtuig vertrok al om 12.15u, dus om 8u STIPT vertrokken we naar Eindhoven. Een uurtje rijden, zodat we 3u op voorhand al op de luchthaven waren -voor alle zekerheid he. Het was een 2 uur lange vlucht, maar er was een beetje vertraging dus rond 16.45u kwamen we aan in Barcelona. Daar werden we opgewacht door die vriendin die er dus al was en haar mama. We belden dus van ‘oke we zijn aangekomen, waar zijn jullie?’ Na heel wat heen en weer gebel dachten we aan hetzelfde restaurant te staan. We zeiden dus van ‘ja we staan er, waar zijn jullie?’Huh wij staan er ook wij zien jullie niet?‘ We snapten er echt helemaal niks van dus zijn we naar het info punt gegaan om te vragen of we wel juist stonden, maar met ons en haar Engels begrepen we er echt niks van. Totdat ze ineens zei van ‘we zijn hier in terminal 1′, we belden opnieuw naar het meisje waarop ze zei van ‘ja wij zitten wel in terminal 2 he!‘. Het waren dus echt 2 bijna helemaal dezelfde gebouwen die bijna helemaal hetzelfde waren ingericht met dezelfde restaurantjes enal en je kon het andere gebouw enkel bereiken via een shuttle bus. We waren intussen al een uur verder tot ze eindelijk naar ons kwamen. Als ik er nu over nadenk vind ik het best wel grappig, hahaha. Als je in Barcelona landt, kijk dus goed na in welke terminal je zit zodat je zeker de juiste plek kan meegeven aan de mensen die je eventueel komen ophalen! :)) Uiteindelijk was het al 18u ofzo, en we moesten nog 2u rijden naar de plek waar ze verbleven. We waren allemaal best wel moe, maar toen we aankwamen bij het huisje waren we dat allemaal vergeten door het prachtige uitzicht dat ze daar hadden! Het was echt een super mooi uitzicht over de bergen en je kon echt heel ver kijken, suuuuuper mooi *____* We bleven nog een beetje napraten, en uiteindelijk gingen we dan gaan slapen ;))

day 2 // 20 juli

Donderdag was een soort van ‘verkendag’. In de ochtend zijn we eerst een wandeling gaan maken, en geloof me, we zijn echt hoog geklommen. Eerst was het over een padje, en dan moesten we nog over een paar rotsen klimmen. Maar echt, het zicht was z-o-m-o-o-i. Op foto lijkt alles een beetje anders, maar als je daar stond had je echt een heel uitzicht over een groot deel van het dorpje. Je kon zelfs het meer zien waar we in de namiddag naartoe zouden rijden!

Zoals ik al zei reden we in de namiddag naar het meer. Er waren gewoon geen mensen, dus we hadden het helemaal voor onszelf. Het meer was echt warmer als verwacht, en ook echt super leuk om in te zwemmen. Omdat het zo warm was, was het echt een verfrissing en het voelde ook echt super goed. Het leuke hieraan was dat het echt zo een soort van verborgen plekje was, en omdat er letterlijk niemand was kon je gewoon doen wat je wou, love it!

day 3 // 21 juli

Vrijdag gingen we naar een waterpretark, Aqua Brava. Het zag er echt uit als een gewoon pretpark, omdat het allemaal openlucht was, en omdat er dus ook echt trappen stonden waar je moest aanschuiven voor je op de ‘attractie’ mocht. Er waren heel veel verschillende glijbanen en zwembaden! Er was een super diep bad van 4m ofzo, er was een bad met aan de zijkant een kleine klimmuur (als je dus niet verder kon moest je je gewoon laten vallen), er waren ook veel glijbanen met banden voor 4 personen, en de allerleukste vond ik toch echt wel de Cobra, waar je eerst in een glijbaan komt, en waar je dan uitkomt in een mega-grote schans. Als je in Girona bent, is dit echt iets wat je zeker moet doen!

Van het waterpretpark zelf heb ik geen foto’s getrokken, maar als je ‘hier’ klikt kom je wel op de site terecht. Veel plezier!

day 4 // 22 juli

Zaterdag was echt meer een chill-dag, dus die dag hebben we niet echt veel gedaan hahaha. Wat we wel hebben gedaan -zoals bijna elke dag- was zwemmen in hun zwembad! Hun zwembad was zo opgesteld dat je ook weer een prachtig uitzicht had over de natuur wat altijd super speciaal is. We hebben ook wel hele leuke foto’s gemaakt die dag 😝

day 5 // 23 juli

Zondag zijn we dan naar de zee gegaan, waarin je ook super goed kon snorkelen. Voor daar te geraken moesten we wel even rijden, maar eens je in het stadje was had je heel veel manieren om een strandje te bereiken. Je kon via verschillende bergen gaan, en zo kon je dus eigenlijk goed zien naar welk strandje je het liefst wou gaan. Er waren echt super veel strandjes, maar wij hebben dan voor dit strandje gekozen.

De zee was zó blauw, en je kon heel makkelijk de vissen zien, echt een heel leuk gevoel en snorkelen is dan ook iets in het algemeen dat je zeker en vast eens moet doen. Nog een hele leuke snorkel plek is Calpé, daar is het water ook zó helder dat je de vissen ziet, maar ook de koraalriffen.

day 6 // 24 juli

Maandag zijn we ook naar een super speciaal plekje geweest. Het was een riviertje met super veel rotsen van verschillende hoogtes waar je dus af kon springen. Het was een beetje fris, maar door de warmte deed dat juist goed. Er waren dus vrij veel rotsen van verschillende hoogtes waar je af kon springen. Je kon dus ook op verschillende plekken springen, want geloof mij, er waren veeeeel rotsen. Als je die op foto ziet lijkt het echt niet zo hoog, maar als je vanboven stond leek het toch wel hoger als verwacht! Je moest wel goed in het midden springen, anders zou er wel een kans bestaan dat je tegen de rotsen aan zou springen. Hoe ik het nu zeg lijkt het gevaarlijk, maar dat was het zeker niet, je moest gewoon je gezond verstand gebruiken hahaha.

day 7 // 25 juli

Dit was onze laatste volle dag, dus moesten we wel iets speciaals gaan doen, en dat deden we ook. We gingen eerst gaan karten, daarna voor een uurtje paardrijden aan het strand en daarna eventjes naar de winkeltjes die daar dichtbij waren. We gingen ook nog een super lekkere pizza gaan eten, de pizza die ik nam was de pizza Carbonara echt zoooo lekker!

Het karten was echt super leuk, en eigenlijk had je het wel snel onder de knie. Op het einde kreeg je nog een blad met wie er de snelste was, en zo was het ook wel eens leuk om te zien wie er was gewonnen enzo, maar oke ik ben niet gewonnen, lol. Je moest daar £10 betalen voor 7 minuten karten.

Het paardrijden was ook echt super leuk. Je betaalt daar £20 voor een uurtje paardrijden, en als je daarop zat was het echt super leuk eigenlijk. Het was een hele tocht langs de duinen en je voelde ook gewoon echt de wind van de zee wat echt zalig was.

In de avond gingen we nog naar de winkeltjes & kochten we nog een lekker ijsje als afsluiter van onze vakantie. Het was daar ook echt een gezellige sfeer, en ik wil zeker nog eens teruggaan naar daar!

day 8 // 26 juli

Dit was eigenlijk onze laatste dag, en eerlijk gezegd hadden we alle 3 een beetje stress ofdat we het op Barcelona allemaal wel zouden kunnen vinden. We namen van iedereen afscheid, en na dat alles waren we weer opweg naar Barcelona!

In Barcelona zelf vonden we het allemaal wel, maar wat ons echt irriteerde waren al die mensen die zo nodig moesten voorsteken. Like, wij moeten ook onze vlucht halen dus wyd? Er was echt helemaal geen structuur, we moesten echt in een hoop aanschuiven maar oke uiteindelijk is het dan toch nog gelukt. Eens we in het vliegtuig zaten hadden we zeker 50 minuten vertraging wat echt heel irritant was.

Maar ja, eind goed al goed, we hebben het gehaald en daar zijn we ook echt super trots op!

Ik vond deze reis echt super leuk en wil ik zeker en vast nog eens doen, nog een super hard bedankt aan de mama voor ons een week daar te laten verblijven ♥

Gaan jullie dit jaar op reis? Naar waar? Wat zijn volgens jullie dé plekjes die je gezien moet hebben?

Veel kusjes, Menina x

6 Replies to “Travel Journal Spain 2017: tips ’n hotspots in Girona”