How to survive (too) hot days

Heyy girlss, ohh het is echt zoo warm! Soms iets té warm, waardoor je hoofdpijn krijgt, niet kan slapen,… Ik heb vandaag een paar to-do’s opgesomd die je zeker en vast MOET uitproberen als het terug te warm wordt. I really love summer, maar soms is het gewoon té, hahaha.

 

ALWAYS WATER

water vittel.jpg

Water is the key, meisjes. Neem elke dag een fles water naar je kamer van een halve liter ofzo, en probeer dat tegen het einde van de dag leeg te drinken. Het is vanzelfsprekend dat je tijdens dit warme weer veel water moet drinken, maar als je er echt op gaat letten dat je fles tegen het einde van de dag leeg is zal het ook makkelijker zijn voor jou. Nu het zo warm is drink ik echt suuper veel water, maar nee echt serieus. Ik probeer echt zoveel mogelijk water te drinken, haha. Oh en nog iets: more water= more hair growth ;) Thank me later boo.

 

Make your own airconditioning

airconditioning .jpg

Neem een (paar) fles(sen) en zet ze in de vriezer/ijskast. Zorg ervoor dat ze een beetje bevroren zijn. Zet ze nu voor je ventilator, et voila, je hebt net je eigen airco gemaakt. De lucht van je ventilator zal langs de ijskoude flessen komen, waardoor er een koudere lucht op je afkomt. Uiteindelijk zullen de flessen terug ontdooien, maar als het voor in slaap te geraken is maakt het niet zoveel uit ;) And again: thank me later.

 

DON’T OPEN YOUR WINDOWS!

IMG_6777[1].JPG

Een fout die velen maken= het raam opendoen terwijl het bloedheet is. Don’t, don’t, don’t! De warme lucht zal juist naar binnen komen, waardoor het nog warmer zal worden. Always keep them closed! Ohja, om het nog koeler te houden, doe je het beste ook je gordijnen toe! Zo komt er door het raam ook al niet te veel warmte ;) 

 

Doe voor het slapen een koud washandje op je gezicht

IMG_6781[1].JPG

En het liefst een koude douche (niet ijskoud maar gewoon iets kouder als normaal. Zo gaat je lichaam voor een deel al afkoelen, en voel je je ineens ook frisser!

 

Huidirritatie door het zweet

IMG_6780[1].JPG

Als je het warm hebt, ga je zweten (ofcourse). En daardoor krijg je soms van die rare rode bolletjes op je huid, irritatie dus, en het komt nog vaker voor wanneer ik in gras zit. Heel vervelend of niet? Wat ik doe is dus dan mijn benen in lauw water doen en met een zachte zeep rustig wassen. Uit mijn ervaring helpt dit echt super veel!

 

Freeze your pillow

Op te warme kussens slapen is echt ha-te-lijk. Doe daarom een uurtje voor je gaat slapen je kussen in een goed afgesloten zak, in de vriezer. Je haalt hem eruit wanneer je gaat slapen nadat je de zak eraf hebt gehaald. Zo, nu hoef je niet meer op een te warm kussen te slapen!

 

Draag niet al te strakke kleding

IMG_6778[1].JPG

Als het te warm is draag dan geen al te strakke kleding en al zeker geen jeans! Als ik gewoon een hele dag thuiszit, draag ik een luchtig topje en een shortje. Geen sokken, geen jeans en geen spannende truitjes! Als je dat wel doet zullen je zweetkliertjes geen uitweg meer vinden waardoor het zweet zich blijft en blijft ophopen –issa bad thing, lol. 

Dit waren mijn 7 golden tips voor je warme dagen te overleven. Wat doen jullie om het iets minder warm te hebben?

Veel kusjes, Menina x

 

17 Replies to “How to survive (too) hot days”

Geef een reactie

