Is oil the key to curly hair?

Heyy girlies, ik ben de laatste 3 weken nogal in-actief geweest op mijn blog (door die examens ugh) maar ik ben echt helemaal back! Jullie weten eeecht niet hoe graag ik een post wou typen, maar ik had mezelf voorgenomen om eventjes alles opzij te zetten en helemaal voor mijn examens te gaan. Ik heb er nog 1, (morgen Engels) maar dat heb ik allemaal al goed voorbereid dus nu kan ik toch weer eens een beetje bloggen.

Vandaag heb ik het over -guess what- (curly) hair. Niet perse voor alle curlies, maar ook mensen met steil haar zouden hier veel inspiratie en tips uit kunnen nemen.

Veel youtubers en bloggers zie je met glanzend haar en groeit precies super snel bij hun. But believe me, ook zij moeten er moeite voor doen. Vele youtubers en dan zeker mensen met curls, spreken vaak over dat je olie zo en zo en zo moet gebruiken. Vandaag laat ik 3 producten zien met olie en hoe je die dan gebruikt.

IMG_6681[1].JPG

Wil je mooi glanzend haar? Wil je lang haar of wil je het gewoon sneller laten groeien? Heb je last van veel frizz? Okay, lees dan zeker snel verder.

Moroccan argan oil

          Argan oil staat bekend om het geven van glans en is ook heel erg voedend. De argan   oil die ik heb is van Garnier (‘sublieme olie’ lijn) en daarbij is ook nog een beetje camelia oil toegevoegd.

IMG_6682[1]IMG_6683[1]

Hoe gebruik je deze olie?

Neem 1-2 pompjes in je hand (meer of minder is afhankelijk van je haarlengte/haardikte) en scrunch of smooth het in je haren. Met scrunch bedoel ik dat je de olie een soort van moet knijpen in je haren als je snapt wat ik bedoel, bij smooth bedoel ik dat je tussen je 2 handen dus haar hebt, en je zo naar onder wrijft. Oke ja het is een beetje moeilijk om uit te leggen maar ik doe mijn best haha. Reminder: Zie dat je de olie op het laatste in je haar doet (NA een leave-in bijvoorbeeld) om je haren te locken, dat wil zeggen dat het product zo lang mogelijk in je haren wordt gehouden door de olie. Zo is er ook vele minder frizz.

Coconut oil

           Als je coconut oil op google intypt, kom je direct uit bij ‘how to grow your hair faster & longer’ en dat soort dingen. Coconut oil staat dus bekend als een olie die voor je haargroei zorgt maar bevat ook veel vitaminen. Let wel altijd op dat het 100% pure coconut oil is, dan ben je er ook al zeker van dat ze er niet teveel chemische dingens in hebben gedaan ;)

IMG_6684[1]

IMG_6685[1]
by the way, normaal is het echt een witte vaste brok olie als je het in de Kruidvat koopt, maar omdat mijn kamer nogal warm is is het gewoon helemaal gesmolten, hahah

Hoe gebruik je deze olie?

-je kan het bij je conditioner/haarmasker voegen voor en nog glanzender effect

-je kan er zelf een haarmasker van maken, iets wat je zeker eens moet proberen is coconut oil + honing +banaan + olijf olie/black castor oil, dit doe ik ongeveer 1x per week op een zondag wanneer ik dus veel tijd heb.

-er zijn nog zoooveel manieren die je kan gebruiken, als je eens op Pinterest zoekt heb je direct een aantal 1000 ideeën, no joke.

Oil & rescue haarmasker (Kruidvat)

Oke, dit product is gewoon echt té goed, for real. Mijn haren blijven langer glanzend en shiny, je voelt ook dat ze vanzelf zachter worden (sommigen hebben in hun crown area een soort van stro-gevoel in hun haar), I absolutely love it!

IMG_6686[1]IMG_6687[1]

Hoe gebruik je dit haarmasker?

Na mijn conditioner, doe ik op nat haar dit haarmasker, ik laat het er voor 3 min uitzitten, ik spoel het uit en voila. Na dit haarmasker gebruik ik meestal nog een leave-in en om af te werken argan oil om te sealen.

 

Is oil the key to curly hair?

Definetly yes! Na het gebruik van olie voelen mijn haren zoveel zachter aan. Ook voor mensen met steil haar, die soms wat dof haar hebben, is dit een echte aanrader als je shiny haar wilt. Let wel altijd op dat je niet té veel olie in je haar doet, anders bekom je een nogal vettig effect. Natuurlijk zijn er nog veel meer olien die goed zijn voor je haar, maar dit zijn toch echt wel de belangrijkste.

 

19451870_1930697300482691_33506357_o (1)

Dit is dus nu mijn haar na het gebruik van olie, en ik ben er zelf echt super blij mee. Meisjes, forceer niks te veel, op het begin waren mijn haren altijd heel dof en kamde ik mijn krullen er elke ochtend uit. Nu ik er meer en meer zorg probeer voor te dragen (meer los laten, ander soort producten) voel ik dat het vanzelf meer curly begint te worden. Mijn haren zijn nog zeker niet perfect, maar het begint er toch al wat meer op te lijken. Keep on working, en jullie komen er wel x

Gebruiken jullie veel olie in jullie haar of niet echt, en als je dat wel doet, hoe doe je dat dan? Let me know!

Heel veel kusjes, Menina x

 

4 Replies to “Is oil the key to curly hair?”

  1. Yaaaaassss ik dee dat ook altijd ma nu moet daar ni meer echt omdat ik mijn haar heb late knippen hé, maar ik gebruik de conditioner van oil en rescue and I love it!!!
    Love you xxx
    Margot

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

