My curly hair wash day routine♡

Heyy, vandaag heb ik nog eens een post over mijn curly hair! Ik ging het normaal al eerder doen, maar ik had dan niet echt de tijd om foto’s te maken. Maar goed, ik heb net mijn hele wash day routine gedaan, ik heb foto’s genomen en vandaag laat ik dus zien hoe ik mijn haren nu juist verzorg op mijn wash day. Want als je mooie krullen wilt moet je er veel voor over hebben. De juiste routine vinden is heel erg moeilijk die van mij is nu echt al legit 1000x keer veranderd, maar ik denk dat ik nu de perfecte heb gevonden! Even een kleine nota: een wash day is dus, zoals de naam het zegt, de dag waarop je je haren wast. Let’s start.

IMG_6473[1]Eerst gebruik ik de Curly Wurly shampoo van Lush, ik schreef er eerder al een review over dus als je die wil lezen heb je hier een linkje: Review: Lush curly wurly shampoo 🌷

IMG_6474[1]Daarna gebruik ik deze conditioner. Natuurlijk met kokos ;)) Ik gebruik een ruime hoeveelheid, maar ook weeer niet té veel. Ik verdeel mijn haar eerst in 4 delen, en dan kan ik ze dus goed en gelijkmatig verdelen. Deze conditioner kan je trouwens kopen in de Kruidvat!

IMG_6475[1]En dan dit haarmasker van Garnier dat echt hemels is! Nadat ik de conditioner uit mijn haren heb gewassen, breng ik dit haarmasker aan. Ook hierbij verdeel ik mijn haren opnieuw in 4 delen en breng ik het gelijkmatig aan. Ik laat het ongeveer zo’n 5 minuten intrekken en daarna spoel ik het ook mee uit. Ondertussen geef ik mijn hoofd een soort van head-massage met mijn vingers, dat stimuleert blijkbaar de groei van je haren ;))

IMG_6476[1]Als laatste gebruik ik nog deze olie-crème van Elsève op mijn puntjes. Ik WEET dat er staat: niet uitspoelen, maar ik wou het toch eens proberen en dat is eigenlijk wel positief uitgedraaid! ik neem dus echt een vrij kleine hoeveelheid -een erwtje maar- en dat breng ik aan op de puntjes. Dit laat ik maar 1 minuutje intrekken.

Dit zijn mijn haren als ze dan uit de douche komen:

IMG_6444[1]

Als ik eerlijk ben zien mijn krullen er in het echt meer smoother uit, maar oke.

Als ik uit de douche ben, gebruik ik ook nog een aantal producten op mijn haar.

IMG_6453[1]

Net zoals in de douche verdeel ik mijn haar in 4 delen, de onderste laag doe ik altijd eerst met producten, en dan doe ik het pas op de bovenste laag.

IMG_6467[1]Eerst gebruik ik deze leave-in conditioner van Cantu. Ik ben echt super blij dat ik deze heb aangekocht, want deze voedt mijn haren zo goed! Ik zie mijn krullen helemaal smooth worden, lovelife ;))

IMG_6468[1]Daarna breng ik deze defining crème van Shea Miracle aan. Ook hiervan worden mijn haren super goed gemoisturized. En nog een pluspuntje: deze crème heeft zooooo’n lekkere geur, het is best wel een straffe geur maar echt een ‘lekkere’ geur, ik heb bijna zelfs de neiging om het op te eten! Hahah.

IMG_6469[1]Toen ik de laatste keer in de Lush was, ging ik direct door aar het curly hair gedeelte. Daar zag ik deze pot staan, de R&B haarmoisturizer, en natuurlijk wou ik die uit poberen. Ik kreeg een staaltje mee van dit, en ik wil zeker en vast de grotere pot aanschaffen! Van dit moet je echt maar heel weinig nemen, zo groot als het topje van je pink ofzo, en dan breng je het aan op je haar.

IMG_6471[1]Als laatste spray ik mijn suuuper geliefde Devacurl refreshing spray op mijn haren. Ook deze brengt je curls terug alive, love it! Zo’n spray kan je niet bestellen op de Devacurl site -want die verzenden niet naar België- maar er zijn wel nog altijd genoeg sites die het wel verkopen!

||CURLYHAIRHACK||: Als je je haren wilt laten opdrogen: schrob dan zeker niet met je handdoek over ja haar -zo wordt het alleen nog maar meer frizz-, maar gebruik een t-shirt of een handdoek met een absorberende stof -de mijne is van Decathlon, hihi.

IMG_6472[1].JPG

Dit is nu hoe mijn wash day eruit ziet, hoe ziet die van jullie eruit? En welke producten gebruiken jullie ook nog?

Veel kusjes, Menina x

 

8 Replies to “My curly hair wash day routine♡”

      1. Dat valt nog goed mee. Ik gebruik voor mijn dochter haar krullen enkel shampoo, conditioner (dezelfde als jij) en haarlotion met olijfolie en shea butter van Kids Organic en ben met enkel wassen en kammen toch ook al minstens een half uur kwijt.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

