Boekreview: Jiami || Niet wat jij denkt

Heyy, alles goed met jullie?

I know I know… Ik heb al lang niets meer gepost. Waarom? Ik heb eens goed de tijd genomen om al mijn ideeën uit te werken in mijn notitieboekje zodat ik eventjes alles op een rijtje kon zetten. Maar hey, I’m back, hahah.

Als je me goed kent, weet je dat ik ontzettend veel hou van lezen. Ik heb in mijn leven echt al zooo vaak gelezen, maar natuurlijk altijd andere boeken, want 2 keer hetzelfde boek lezen kan ik niet, tenzij het een héél goed boek is.

Ik was dus op de site: Bol.com en ik was aan het kijken bij de categorie Boeken & films, en toen zag ik daar het boek van Jiami||Niet wat jij denkt. Je kent haar wel, die ‘ene’ youtuber met een super mooie blog en kanaal? Wel, ik vond haar altijd al wel leuk eigenlijk, dus besloot ik om het boek te kopen. Alleen moest je op bol.com verzendkosten betalen -en daar had ik niet echt zin in- maar op de site van Standaard Boekhandel was het geen verzendkosten, maar moest ik het wel afhalen in de winkel. Op zich geen probleem, want ik woon wel vrij dicht bij zo’n shop. Dus binnen de 2 werkdagen werd het boek geleverd en kon ik hem ophalen. Jeejjj!!

Het boek Niet Wat Jij Denkt is een soort van ‘biografie’ van Jiami’s leven, over hoe ze haar eetstoornis overwon, over haar blog, haar youtube kanaal… Ik heb er serieus echt heel veel inspiratie uitgehaald. Gewoon de manier hoe ze het vertelt maakt het boek heel erg aangenaam om te lezen. Voor de mensen die anorexia hebben zal dit waarschijnlijk wel een heftig boek zijn, voor de mensen met geen anorexia zal het makkelijker te begrijpen zijn hoe het voelt om dat te hebben. Ze had dus anorexia, en ze laat dan ook zien hoe haar blog & youtube-kanaal haar deels hebben geholpen, wat echt super mooi is om te lezen.

IMG_6381[1]IMG_6382[1]IMG_6383[1]IMG_6384[1]

Ze maakt ook gebruik van zwarte pagina’s om haar slechte dagen & gedachten te laten lezen. Ook heeft ze soms precies een soort van blogpost, waar er onder andere een BLOG FAQ staat, en waar ze haar lijstjes opsomt. Nog iets! Haar lijstjes, echt wel leuk om te lezen eigenlijk, je kan ze herkennen door die cute hartjes, love it!

Wil jij nu ook dit boek kopen? Typ dan gewoon in op Google: Jiami Niet Wat Jij Denkt, en snel zal je heel veel zoekresultaten hebben! Hier heb je het linkje van De standaard Boekhandel: ‘Jiami Niet Wat Jij denkt’ .

Veel plezier met lezen! Hebben jullie nog goede aanraders voor mij?

 

Veel kusjes, Menina x

8 Replies to “Boekreview: Jiami || Niet wat jij denkt”

Geef een reactie

